contact | Directeur: Daniëlle Laponder > 0345 50 1600

Website : http://www.pwabeusichem.nl
E-mail : info@pwabeusichem.nl

Openbare Basisschool

Onze school is een openbare school. Dat wil zeggen dat wij open staan voor alle kinderen van welke godsdienst of met welke levensbeschouwing dan ook. Elk kind is van harte welkom en er vindt geen uitsluiting plaats op basis van geloof, cultuur of maatschappelijke positie van de ouders. Centraal staat het respect voor elkaars verschillende levensovertuigingen.

Ligging en gebouw

De openbare basisschool Prins Willem Alexander is de enige basisschool in Beusichem. Van onze leerlingen komt 90 % uit het dorp zelf, de overige 10 % komt uit de omliggende dorpen.
De school ligt midden in de woonwijk naast voorzieningen zoals een kinderdagverblijf, medisch centrum en sportfaciliteiten.

Het gebouw waar de school in is gehuisvest heeft ook een gymnastiekzaal. In 2015-2016 is het schoolgebouw volledig gerenoveerd. Het is ruim en licht opgezet met een hedendaagse en moderne inrichting. De school heeft 12 lokalen geclusterd rond drie gemeenschappelijke ruimtes welke wij pleinen noemen. Deze pleinen worden gebruikt als extra werkruimte voor diverse lessen. Ook werken leerlingen regelmatig zelfstandig of in kleine groepjes op de pleinen.

Bij de lokalen van de onderbouw bevindt zich een speellokaal dat gebruikt wordt voor bewegingsonderwijs voor de onderbouwgroepen en voor drama- en danslessen aan leerlingen van alle groepen.

Tegelijk met de renovatie van het gebouw is ook het schoolplein volledig vernieuwd. De school beschikt nu over een “groen” plein wat de kinderen niet alleen uitdaagt tot spelen maar ook tot ontdekken en ontmoeten. We pretenderen dan ook “de mooiste speelplek van Nederland” te hebben.

Grootte van de school

We starten elk schooljaar met tussen de 260 en 270 leerlingen. Gedurende het schooljaar groeit dit aantal tot in de 290 leerlingen.

Aan het begin van het schooljaar zijn deze leerlingen verdeeld over 10 groepen, waar gedurende het schooljaar een 11de groep aan toe wordt gevoegd. Deze laatste groep vangt de instroom van de vierjarigen op.

Bestuur

Onze school valt onder Stichting BasisBuren. De stichting heeft een Raad van Toezicht.
De algehele verantwoordelijkheid ligt bij de directeur-bestuurder de heer M. van der Pol.

Contactgegevens:
BasisBuren
Erichemseweg 2
4116 GC Buren
info@basisburen.nl

Managementteam

Het managementteam van de school wordt gevormd door:
Directeur: Ellen Atkinson
Intern Begeleider: Anneke Spoon
Coördinator bovenbouw: Lea Wammes
Coördinator middenbouw: Juup Jacobs
Coördinator onderbouw: Kim van der Burg

Functies binnen de school

Management:
Ellen Atkinson is de directeur van de school.

Leerlingenzorg:
Anneke Spoon coördineert als intern begeleider de leerlingenzorg voor alle groepen. Zij adviseert en ondersteunt het team in alle facetten van de zorg voor de leerlingen en bewaakt mede de kwaliteit van het onderwijs.

Coördinator bovenbouw:
Lea Wammes. Naast haar lesgevende taak in groep 8 vervult zij ook de taak van coördinator voor de bovenbouw (groepen 5 t/m 8).

Coördinator middenbouw:
Juup Jacobs. Naast haar lesgevende taak in groep 3 vervult zij ook de taak van coördinator voor de middenbouw (groepen 3 en 4).

Coördinator onderbouw :
Kim van der Burg. Naast haar lesgevende taak in groep 1/2 vervult zij ook de taak van coördinator voor de onderbouw (groepen 1 en 2).

Coördinator plusprogramma:
Lea Wammes. Zij coördineert het plusprogramma en de plusklas binnen de school en adviseert en ondersteunt leerkrachten hierin.

ICT-coördinator:
Michel Zirkzee. Naast zijn lesgevende taak in groep 7 vervult hij ook de taak van ICT-coördinator voor onze school.

Interne vertrouwenspersoon:
Juup Jacobs is de interne vertrouwenspersoon en daarmee het eerste aanspreekpunt voor zorgen over schoolse situaties: bijvoorbeeld (cyber)pesten, intimidatie, roddelen, discriminatie, agressie, enz. De interne contactpersoon is een laagdrempelig aanspreekpunt op school en werkt bij een zorgmelding indien gewenst samen met de externe vertrouwenspersonen van de GGD, Mariëlle Hornstra.

Leerkrachten:
De school telt dit schooljaar 18 leerkrachten die parttime of fulltime lesgeven aan een groep.

Onderwijsassistente:
Sommige leerlingen krijgen extra hulp welke wordt bekostigd vanuit het samenwerkingsverband. Deze hulp kan geboden worden door een onderwijsassistent.

Groepsindeling

Gedurende het schooljaar 2016-217 kent de school 11 groepen.

Groep Naam leerkracht Dagen
1/2a Petra van den Brink